بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست جوش دار

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست جوش دار

4 خرداد 1402

یکی از انواع پوست، پوست‌های چرب و جوش دار است. این نوع از پوست به‌شدت حساس هستند و ممکن است با استفاده یک محصول مراقبت پوستی اشتباه، مشکلات پوستی تشدید شوند. اصلی‌ترین انتخاب این افراد نیز ضد آفتاب برای پوست چرب و جوش دار است. اهمیت انتخاب یک ضد آفتاب مناسب آنقدر زیاد است که تصمیم داریم در ادامه کامل‌ترین راهنمای انتخاب این محصول پوستی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا متوجه شوید که چرا باید محصول مناسب پوستتان را استفاده کنید و کدام محصولات برای شما مناسب هستند.

 کرم ضد آفتاب؛ اولین و مهم‌ترین قسمت روتین پوستی 

پوست، یکی از حساس‌ترین اندام‌های بدن است که کوچک‌ترین تغییرات در سن، بلوغ، هورمون‌ها، تغذیه، آب و هوا و موارد بسیار دیگر روی آن اثر می‌گذارد و باعث ظهور علائمی چون آکنه و لک می‌شود. داشتن پوست سالم و شاداب خواسته همه افراد است و زن و مرد هم ندارد.

اولین و مهم‌ترین گام برای گرفتن نتیجه از یک روتین پوستی، استفاده از ضد آفتاب است. انتخاب ضد آفتاب باید بر اساس مشکلات پوستی صورت بگیرد. به طور مثال افرادی که دچار آکنه هستند، باید از بهترین ضد آفتاب برای پوست حساس و جوش دار استفاده کنند.

 

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست جوش دار چه ویژگی‌هایی دارد؟

حالا که متوجه شدیم، باید ضد آفتاب رنگی برای پوست جوش دار خود را متناسب با نوع پوست¬مان و مشکلاتی که دارد انتخاب کنیم، بهتر است به سراغ این موضوع برویم که بهترین کرم ضد آفتاب مناسب برای پوست خشک و جوش دار چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه این محصول را باید تشخیص دهیم.

شیمیایی بودن ضد آفتاب

اولین موردی که باید درباره ضد آفتاب‌ها بدانید این است که آیا این محصولات شیمیایی است. به‌طور کلی ضد آفتاب‌ها به دو دسته طبیعی و شیمیایی تقسیم می‌شوند و این مشخصه را می‌توانید روی محفظه ضد آفتاب مشاهده کنید. 

عملکرد ضد آفتاب‌های طبیعی و شیمیایی دقیقا برعکس یکدیگر است. با استفاده از نوع طبیعی این محصول، پوست شما مانند یک آینه عمل کرده و نور خورشید را منعکس می‌کند. این امر باعث می‌شود تا اشعه‌های مضر نتوانند در پوست نفوذ کنند و مشکل¬آفرین شوند. اما در ضد آفتاب شیمیایی، پوست سنگین شده و منافذ بسته می‌شوند و همچنین اشعه‌های مضر خورشید جذب پوست می‌شوند.

SPF

اگر قبلا از بهترین ضد آفتاب برای پوست حساس و جوش دار استفاده کرده باشید، قطعا با این اصطلاح آشنا هستید. وجود SPF در این کرم‌ها باعث می‌شود تا اشعه UV نتواند در پوست نفوذ کند. در تمامی این محصولات میزان SPF به صورت عددی درج شده است.

مناسب‌ترین ضد آفتاب برای پوست چرب و جوش دار ، محصولی است که SPF آن بیشتر از 30 باشد. استفاده از ضد آفتاب‌هایی با اس‌پی‌اف کمتر از این مقدار برای افراد با پوست دارای آکنه توصیه نمی‌شود. 

بدون عطر و مواد افزودنی محرک پوست

بسیاری از برندها در ساخت محصولات خود از عطر نیز استفاده می‌کنند. این نوع از ضد آفتاب‌ها به هیچ عنوان برای پوست جوش دار مناسب نیستند. این افراد باید محصولی را تهیه کنند که فاقد هرگونه عطر و مواد افزودنی محرک پوست باشد.  

معرفی بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب و جوش دار

حالا که متوجه شدیم بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و جوش دار چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، نوبت به این می‌رسد که بهترین کرم‌های ضد آفتاب برای پوست‌های چرب و جوش دار موجود در بازار را بشناسید تا انتخاب برای شما راحت‌تر شود. 

ضد آفتاب سینره

کرم ضد آفتاب سینره، یکی از نمونه‌های بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست جوش دار و از پرفروش ترین محصولات ایرانی است. استفاده از این کرم پوست شما را در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB حفظ می‌کند. کرم‌های سینره انواع مختلفی دارند که در بین آن‌ها کرم سینره با SPF 50 مناسب پوست‌های چرب و جوش دار است. 

بافت این کرم به گونه‌ای است که چربی پوست را کاهش می‌دهد و پوست را مات می‌کند. این ضد آفتاب فاقد رنگ و عطر است و خانم‌ها و آقایان می‌توانند از آن استفاده کنند. برای تهیه این کرم فوق-العاده می‌توانید به سایت های آرایشی و بهداشتی معتبر مراجعه کنید. 

 

ضد آفتاب دکتر ژیلا

یکی‌دیگر از ضد آفتاب‌های ایرانی مناسب پوست‌های چرب و دارای آکنه، کرم دکتر ژیلا است. این کرم از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. از دیگر ویژگی‌های بارز آن می‌توان به خنثی کردن اثر منفی آلودگی‌های روی پوست و همچنین جلوگیری از پیری زودرس پوست اشاره کرد. 

ضد آفتاب دکتر ژیلا نیز مانند سینره از پوست شما در برابر UVA و UVB محافظت می‌کند. این برند نیز انواع مختلفی تولید می‌کند که ضد آفتاب برای پوست حساس و جوش دار آن با نام مولتی پروتکشن و با SPF 50 عرضه می‌شود. 

ضد آفتاب الارو

کرم الارو، سومین ضد آفتاب مناسب پوست چرب است. این ضد آفتاب رنگی برای پوست جوش دار با پوشش بالایی که دارد پوست شما را در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB محافظت می‌کند. این محصول الارو فاقد هرگونه چربی است و به همین علت هیچ آسیبی به پوست نمی‌رساند. 

کرم ضد آفتاب الارو که مناسب پوست چرب است با نام فونداسیون افکت با SPF 30 عرضه شده است. الارو علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین است و از پیری پوست نیز جلوگیری می‌کند. 

ضد آفتاب فیس دوکس

فیس دوکس که از برندهای تولیدکننده نام آشنای لوازم بهداشتی و آرایشی است، یکی از بهترین کرم‌های ضد آفتاب را برای پوست‌های چرب و جوش دار به نام کرم فوتوزوم تولید کرده است.

ضد آفتاب لافارر

کرم لافارر یکی از بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و جوش دار است که قصد معرفی آن را داریم. این محصول با پوست‌های مختلط و پوست‌های چربی که دارای آکنه هستند، سازگاری بالایی دارد. ضد آفتاب لافارر نیز مانند 4 ضد آفتاب قبلی بدون چربی است.

علاوه بر آن، دارای مواد مغذی پوست مانند کلاژن نیز می‌باشد. این کرم بدون رنگ است و خانم‌ها و آقایان می‌توانند از آن استفاده کنند. ضد آفتاب آنتی اسپات لافارر با SPF 40 مناسب استفاده در تمام فصول است. 

کلام آخر با شما عزیزان

در این مطلب درباره ضد آفتاب مناسب پوست جوش دار صحبت کردیم و به شما گفتیم که چرا باید از این کرم¬ها استفاده کنید. همچنین به شما گفتیم که یک ضد آفتاب مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. در ادامه نیز 5 ضد آفتاب برای پوست چرب و جوش دار را معرفی کردیم.

منبع