دنا پلاس بخرید، آن هم به این 2 دلیل

دنا پلاس بخرید، آن هم به این 2 دلیل

3 مهر 1399

دنا پلاس خودرویی از خانواده سدان‌ها بوده که در میان مردم ایران بسیار محبوب و دارای شهرت زیادی است. شرکت ایران خودرو در سال 1396 برای اولین بار این خودروی سدان را در سبد فروش خودروهای تولیدی این شرکت قرار داد اما در واقع می‌توان گفت که این خودرو در سال 1393 رونمایی شد و به خریداران و طرفداران ایران خودرو معرفی شد. دنا پلاس نمونه فیس لیفت سمند است و در هنگام ورود به بازار به دلایلی همچون طراحی پیشرفته و آمکانات خوبی که در دسترس خریداران خود قرار می‌داد بسیار مورد توجه طرفداران شرکت ایران خودرو شد.

اما آیا خرید دنا پلاس در مقایسه با رقیب‌های خارجی‌اش منطقی است؟ در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی دلایل این انتخاب بپردازیم.

 

ورورد دنا پلاس به بازار خودروی ایران

شرکت ایران خودرو با تدوین پروژه‌ای به نام x40 در سال 1393 تصمیم گرفت رسما به تولید دنا پلاس بپردازد، زیرا اطمینان داشت که با انجام طراحی بسیار خوبی که برای این خودرو انجام خواهد داد هموطنانمان قطعا خرید دنا پلاس را نسب به نمونه‌های خارجی ترجیح خواهند داد. در واقع دنا پلاس محصول پیشرفته دنا بوده که در ظاهر و آپشن‌های بکار رفته در آن تغییرات بسیار زیادی انجام شده است تا بتواند انتظاراتی که از این خودرو می‌رود را به بهترین شکل جامعه عمل بپوشاند. چراکه هر ساله تعداد زیادی از هموطنانمان برای خرید خوروهای تولیدی شرکت ایران خودرو صف می‌کشند.

شرکت ایران خودرو با تلاش خود توانسته است این سدان زیبا را که از نظر امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی نسبت به نمونه معمولی خود بسیار پیشرفته‌تر است را به خریداران بهتر عرضه کند. آپشن‌هایی که بر روی این خودرو قرار گرفته از قبیل سانروف، آنتن کوسه‌ای، کیسه هوایی جانبی، تنظیمات برای صندلی راننده و سرنشین جلویی که بتوانند آن را در 8 جهت تنظیم کنند، چراغ دیلایت و... به دنا پلاس اضافه شده است. علاوه بر تجهیزاتی که گفته شد طراحی جذاب و دیدنی‌ دنا پلاس این خودرو را برای خرید هرچه مناسب‌تر کرده است. خرید دنا پلاس را همواره می‌توان گزینه بسیار خوبی برای خانواده‌های ایرانی به حساب آورد.

در سال 1397 شرکت ایران خودرو به دلایلی مانند عدم تامین قطعات این خودرو تصمیم گرفت تولید این سدان را نمها در چند تیپ ادامه دهد. در ادامه به ذکر دو دلیل قانع کننده برای انتخاب دنا پلاس ایرانی خواهیم پرداخت.

دنا پلاس

• با خرید دنا پلاس طراحی زیبا را لمس کنید

در ابتدا باید بدانید که این خودرو هم مانند تمام تولیدات شرکت‌های خودروسازی ایرانی بر روی پلتفرم 405   قرار گرفته است، اما با همت طراحان ظاهرش تغییر کرده و بسیار زیبا و جذاب شده که هر خریداری با دیدن این اتومبیل به خرید آن ترغیب می‌شود. دنا پلاس را می‌توان بسیار زیباتر و پیشرفته‌تر از سایر خودروهای شرکت ایران خودرو دانست که در رقابت با تولیدات هم ترازش در کشور از بقیه بهتر عمل می‌کند.

اگر از جلو به دنا پلاس نگاه کنید چراغ‌هایی مکعبی شکل استفاده شده که به همراه پنجره جلو این سدان نمایی  خشن، زیبا و جوان پسندی به این خودرو داده است. در نمای کناری این سدان گلگیرهای پرحجم و خطط زاویه‌داری استفاده شده که ظاهر چشمگیری به نمای جانبی دنا پلاس بخشیده است. اگر هم از پشت به این خودرو نگاه کنید به لطف قرارگیری آنتن کوسه‌ای روی سقف و طراحی جدید چراغ‌های پشتی دنا پلاس این اتومبیل بسیار زیباتر و پیشرفته‌‌‌تر از سمند سورن و پژو پارس است. به طور کلی می‌توان گفت که دنا پلاس یک اتومبیل خانوادگی با قابلیت‌های زیاد و طراحی ستودنی بوده که توسط شرکت ایران خودرو به تولید می‌رسد.

دنا پلاس

• با خرید دنا پلاس پیشرانه‌ای کم استهلاک را تجربه کنید

دنا پلاس هم مثل دنا معمولی پیشرانه EF7 برخوردار دارد. این پیشرانه از موارد دیگری مثل TU5، XU7 و یا XUM بهتر بوده و از تکنولوژی ساخت با کیفیت‌تری برخوردار است. مشکلاتی مثل خرابی سرسیلندر برای این سدان زیبا هرگز اتفاق نخواهد. با خرید دنا داشتن یک خودروی زیبا و با استهلک کم را تجربه خواهید کرد.

 

این خودرو از پیشرانه‌ای 4 سیلندری و 1646 سی سی برخوردار بوده که قادر به تولید 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه است. دنا پلاس از گشتاوری معادل4500 دور در دقیقه استفاده می‌‌کند و گیربکسی 5 سرعته دستی که قدرت انتقال نیروی تولیدی موتور به چرخ‌های جلوی این خودرو را دارد بهره‌مند است دارد. 

دنا پلاس به طور ترکیبی در هر صد کیلومتر 7.7 لیتر سوخت مصرف کرده که در جاده‌های خارج از شهر این عدد به 6.4 لیتر هم خواهد رسید که برای خودرویی مثل دنا پلاس یک امتیاز ویژه است.

کلام پایانی

خرید دنا پلاس را می‌توان یک امتیاز ویژه برای خود دانست چراکه این اتومبیل محصولی کاملا به روز از شرکت ایران خودرو بوده که با قرار گرفتن آپشن‌های جدید و همچنین طراحی بسیار خوب و منحصر به فرد قادر به رقابت با خودروهای خارجی هم تراز خود است.

 

منبع: 2 دلیل برای خرید دنا پلاس