رتبه بندی کاراکترهای جوکر ( joker ) از بهترین  به بدترین
فرهنگ و هنر

رتبه بندی کاراکترهای جوکر ( joker ) از بهترین به بدترین

7آیتم / 2130رای‌دهنده / 2178رای 16 فروردین 1398

لیستی از

امیر دانشی پور

شخصیت ضد قهرمانانه جوکر همیشه محل بحث و جدل بوده، این شخصیت که از ابتدای بوجود آمدنش تا بحال تکامل زیادی داشته است. ما در این روند رو به تکامل می بینیم که این شخصیت عمق میگیرد و فقط یک کاراکتر ضدقهرمان با قدرت های عجیب نیست، بلکه سیاهی، قتل و خشونت را همراه منطق و فلسفه ای میکند که ریشه در تمامی کمی و کاستی های انسانی دارد.جوکر توسط باب کین، جری رابینسون و بیل فینگر خلق شده‌است؛ که برای اولین بار در نخستین جلد کتاب‌های کمیک بتمن (۲۵ آوریل ۱۹۴۰) توسط دی‌سی کامیکس (DC Comics)حضور پیدا کرد. در این لیست تمامی کاراکترها و شخصیت و بازیگران جوکر از ابتدا تاکنون می آورم. درصورتی که کاراکتری باقی مانده است آن را اضافه کنید و به محبوبترین کاراکتر خود رای بدهید تا در صدر لیست بهترین جوکرِ بد باقی بماند

    1
  1. جوکر در فیلم شوالیه تاریکی Heath Ledger - The Dark Knight - 2008

  2. رای بدهید
    151
    448

    ۲۰۰۸ در شوالیه تاریکی فیلم کریستوفر نولان نقش جوکر توسط هیث لجر بازی شد. به گفته دوستانش وی خود را مدت‌ها از دیگران جدا کرد و به تمرین نقش جوکر پرداخت. اگرچه وی به دلیل ایست قلبی ناشی از اختلال دارویی از دنیا رفت ولی پس از مرگ وی آکادمی اسکار جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد را به وی اهدا کرد.

    2
  3. جوکر در اولین فیلم بتمن - ساخته تیم برتون - Jack Nicholson, “Batman” - 1989

  4. رای بدهید
    108
    183

    1989 که اولین فیلم بتمن به دست تیم برتون ساخته شد جک نیکلسون نقش جوکر را بازی کرد که نه به بلندقدی شخصیت جوکر بود و نه به لاغری او. اما خنده‌های بلند و دندان‌های ریز نیکلسون این ضعف را جبران کند و او جوکر را به سرخوش‌ترین شکل ممکن درست کرد. بازی وی در نقش جوکر مورد تحسین همگان قرار گرفت و بنیاد فیلم آمریکا وی را در لیست شروران برتر تاریخ در رده ۴۵ قرار داد.

    adp@ این را اضافه کرده است.
    3
  5. جوکر در انیمیشن های بتمن - با صدای مارک همیل - Mark Hamill, “Batman, The Animated Series”

  6. رای بدهید
    108
    77

    اولین حضور جوکر در انیمیشن های بتمن در سال 1992 برمیگردد. و بعد از آن حضور در انیمیشن های لیگ عدالت و شوخی کشنده که اوج کاراکتر انیمیشنی جوکر بود.

    adp@ این را اضافه کرده است.
    4
  7. جوکر به عنوان شخصیت اصلی در فیلم جوکر - joker- Joaquin Phoenix- 2019

  8. رای بدهید
    327
    173

    جوکر فیلمی جنایی براساس شخصیتی از کمپانی دی سی به همین نام می‌باشد که برای اکران در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده‌است.این فیلم توسط تاد فیلیپس کارگردانی می‌شود و داستانش جدا از سری فیلم‌های دنیای سینمایی DC خواهد بود.طی دهه هشتاد در گاتهام یک کمدین شکست خورده به دنیای جرم و جنایت وارد می‌شود. پیشنهاد میکنم این متن را نیز در این مورد بخوانید : به بهانه تریلر فیلم جوکر 2019 - برداشتی آزاد از شخصیت جوکر

    adp@ این را اضافه کرده است.
    5
  9. جوخه انتحار - Jared Leto, “Suicide Squad” - 2016

  10. رای بدهید
    283
    85

    ۲۰۱۶ در فیلم جوخه انتحار نقش وی توسط جرد لتو ایفا شد. اگرچه فیلم با نقدهای مثبت روبرو نشد و نقش جوکر در فیلم کمرنگ بود با اینحال منتقدین بازی لتو را تحسین کردند.

    adp@ این را اضافه کرده است.
    6
  11. جوکر در سریال سزار رومرو - Cesar Romero, “Batman” 1966

  12. رای بدهید
    96
    25

    در سریال‌های بتمن سزار رومرو نقش جوکر را بازی می‌کرد؛ که در یکی از قسمت‌های سریال می‌گوید: مطمئن باشید که من هم یک جور هیولا هستم! چون اگر نبودم شما را به دست این هیولا نمی‌دادم که بخور! چون به هر حال تمام جوک‌های اطراف مال منه!

    7
  13. جوکر در انیمه Batman Ninja - بتمن نینجا

  14. رای بدهید
    92
    22

    انیمه‌ Batman Ninja را که به نبرد شوالیه‌ی تاریکی و جوکر در ژاپن فئودالی می‌پردازد .این انیمیشن‌ها در زمینه‌ی عدم شناختنِ هیچ حد و مرزی برای داستانگویی، بیشتر از نمونه‌های لایو اکشنشان به منابع اقتباسشان نزدیک هستند. چون شاید این انیمیشن‌ها رابرت داونی جونیور و هیو جکمن را نداشته باشند، اما سعی می‌کنند این کمبود را با ارائه‌ی چیزی که آن فیلم‌ها ندارند برطرف کنند. «بتمن نینجا» فقط با این هدف ساخته شده است که یک بتمنِ انیمه‌ای تحویل‌مان بدهد. تنها هدفش این بوده که تمام کلیشه‌های مدیوم انیمه را با محوریت بتمن عرضه کند، نه چیز دیگری. بنابراین فیلم به شدت از کمبود قصه رنج می‌برد.

    فکر می‌کنید این لیست ناقص است؟ آن را کامل‌تر کنید...