چالش های مهاجرت کاری به انگلستان

چالش های مهاجرت کاری به انگلستان

10 آبان 1399

انگلستان ششمین کشور از نظر اقتصاد جهانی و بین‌المللی است. هم چنین کشوری بسیار مناسب برای فارغ التحصیلانی است که می‌خواهند تازه شروع به کار کنند. شما نیز می‌توانید به سی و دو میلیون نفری که در انگلستان مشغول به کار هستند بپیوندید. اما قبل از هر اقدامی بهتر است نسبت به شرایط کار در این کشور اطلاعات بیشتری کسب نماییم.

 نرخ بی‌کاری در کشور انگلستان نسبت به سایر کشورها تقریباً چهار درصد پایین تر است و بازار کار برای فارغ‌التحصیل‌ها همچنان قوی است و آن‌ها می‌توانند با انجام اقدامات لازم شروع به کار کنند. شاید رقابت برای آن‌ها که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند بالا باشد اما کسانی که مهارت، مدرک و موقعیت مناسب دارند از شانس بیشتری برخوردار هستند. هم‌چنین مهارت زبانی اهمیت به سزایی دارد و باعث می‌شود بسیاری از کاندیدها به خاطر داشتن مهارت زبان انگلیسی بتوانند به تعیین سرنوشت خود کمک کنند. یکی دیگر از فواید کار در انگلستان موقعیت‌های شغلی مختلف است. شما با هر مهارت و مدرک تحصیلی به راحتی می‌توانید کار مورد نظر خود را پیدا کنید؛ و انگلستان بهترین مقصد برای فارغ‌التحصیلانی است که درصدد شروع به کار هستند.

مسافرت و زندگی در انگلستان به طور عمومی باید یکی از انواع ویزای انگلستان را گرفت. برای این مقصود دولت بریتانیا انواع ویزای کار و تحصیلی و سرمایه گذاری را برای اشخاص واجد شرایط صادر می‌کند.

شرایط کار در انگلستان

بسیاری از افراد تلاش می کنند تا با کار در انگلیس، اقامت دائم انگلستان را به دست آورند؛ بنابراین باید در نظر داشته باشیم که فقط افرادی می‌توانند مشغول به کار در انگلستان شوند که یک دوره از تحصیلشان را در این کشور فارغ التحصیل شده باشند. این پروسه به این شکل امکان‌پذیر است که افراد پذیرش تحصیلی می‌گیرند تا بتوانند به انگلستان راه پیدا کنند و بعد از فارغ التحصیل شدن با پیدا کردن کار، تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری در انگلستان خواهند داشت و پس از مدتی با پرداخت بیمه و مالیات اقامت انگلیس را از طریق کار  و مهاجرت کاری به انگلستان می گیرند.

 

مراحل کار در انگلیس

1- ضرورت مهارت زبان انگلیسی 

اگر می‌خواهید در کشور انگلستان مشغول به کار شوید لازم است که تا حد معینی زبان انگلیسی را یاد گرفته باشید. اگر شما بالای 18 سال دارید باید مدرک زبان انگلیسی را حتما داشته باشید تا بتوانید ثابت کنید که در این زمینه مهارت لازم را دارید.

2- ارسال رزومه و  CV

برای کار در انگلستان شما می‌توانید با ارسال یک cv کوتاه و پر کردن فرم درخواست برای شغل مورد نظر خود به صورت آنلاین اقدام نمایید. تا جایی که امکان دارد cv نباید بیشتر از یک ورق آچهار باشد. سعی کنید در اسرع وقت اقدام کنید؛ زیرا امکان دارد پروسه استخدامی طولانی باشد. شما باید در کشور خود اقدام به درخواست کار کنید و در صورت فراهم آمدن موقعیت و جواب مثبت از سوی آن کشور اقدامات لازم برای مهاجرت را انجام دهید.

3- قبولی در آزمون مصاحبه 

 اگر برای یک شغل در لیست آن‌ها قرار گرفته‌اید ممکن است با شما مصاحبه‌ای صورت بگیرد. در بسیاری از شرکت‌های بزرگ که فارغ‌التحصیلان  خوب دانشگاهی در آن مشغول به کار می‌شوند تست روان‌شناسی و ارزیابی وجود دارد که بین کاندیدها بهترین مورد را انتخاب می‌کنند.

چه شغل هایی در انگلستان پرطرفدار است ؟

از جمله مشاغل پرطرفدار می توان به بانک‌داری، حسابداری، دارایی، تحصیلات، مهندسی، مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی، بازاریابی و منابع انسانی اشاره نمود.

یکی از محرک‌های اصلی در این کشور در خصوص بخش خدمات و خدمات بانکی و هم‌چنین تجاری و بیمه‌ای است؛ و دیگر صنایع مهم نیز شامل مواردی می‌شوند همچون: هوافضا، کشتی سازی، مواد شیمیایی، فلزات، وسایل نقلیه موتوری، فن آوری مواد غذایی، منسوجات و پوشاک، طراحی و هنر و تجهیزات الکترونیکی.

شاید در سال‌های اخیر در صنعت تولید کاهشی به وجود آمده باشد اما همچنان در این زمینه نیرو پذیرفته می شود.

در حال حاضر نیز برای بسیاری از مهارت‌ها و مشاغل کمبود نیرو دارند.  این شغل‌ها و مهارت‌ها عبارت‌اند از:

خدمات تجاری، تحلیلگران، محققان بازار و افسران نیروی انسانی، ساخت و ساز و نقشه بردار، آموزش دوره ابتدایی و متوسطه، مهندسی برق و مکانیکی و مهندسان عمران، پرستاران، رادیوگرافی‌های پزشکی و متخصص کودکان، مهماندار و سرآشپز، توسعه دهندگان نرم افرز و مهندسی سیستم و مشاوران و مددکارهای اجتماعی.

در مدارس انگلیسی زبان‌هایی که تدریس می‌شوند فرانسویی، اسپانیایی و آلمانی هستند. اگر شما به هر کدام از این زبان‌ها مهارت داشته باشید به راحتی می‌توانید در یکی از مدارس انگلیس به عنوان معلم زبان آموز مشغول به تدریس شوید. به دلیل کمبود متقاضی معلم در این زبان‌ها از کسی که مهارت در یکی از این سه زبان داشته باشد استقبال می‌شود. حتی اگر یک سخنران و مسلط به یکی از زبان‌های: فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، ایرلندی یا اسپانیایی هستید می‌توانید یک سال را در انگلستان بگذرانید و از شغل ارزشمند تدریس زبان استفاده و بهره لازم را ببرید. حقوق شما بسته به موقعیت مکانی متفاوت است اگر ساکن لندن باشید حقوق شما ماهانه ۱۱۵۰ پوند است و برای بقیه قسمت‌ها و مکان‌های انگلستان حقوق شما ماهانه ۹۱۴ پوند می‌باشد.

مشاوره مهاجرتی 

جهت اخذ ویزای کار انگلیس و کسب اطلاعات بیشتر برای آشنایی با شرایط و روند آن لازم است که حتماً از یک متخصص مهاجرتی کمک بگیرید تا در انجام همه مراحل به درست‌ترین روش ممکن عمل شود.

پیشنهاد ما به شما ارتباط با مشاورین مهاجرتی  موسسه مجوزدار و رسمی گوتوتی آر با شش شعبه فعال و شماره تماس پشتیبانی ۰۲۱۲۴۰۰۰۰۲۱  است تا بعد از بررسی تخصصی شرایط منحصر به فرد شما، بهترین راهنمایی‌ها را در اختیارتان قرار داده شود.