بهترین برندهای تولید کننده میکروفون

بهترین برندهای تولید کننده میکروفون

30 بهمن 1400

مقدمه

برای پاسخ به این سوال که بهترین برندهای تولیدکننده میکروفون چه برندهایی هستند و خرید میکروفون چه مزایایی دارد می‌توان ساعت‌ها به‌ طور گسترده درباره آن به بحث و گفتگو پرداخت. میکروفون‌ها با توجه به کاربردی که دارند و نوع استفاده شما از آن‌ها، انواع مختلفی داشته و در مدل‌های مختلف میکروفون بی سیم، یقه ای، رومیزی و… ساخته می‌شوند. امروز می‌خواهیم درباره بهترین برندهای میکروفون صحبت کنیم. 

برند سنهایزر یکی از بهترین برندهای تولید کننده میکروفون

یکی از بهترین برندهای تولیدکننده‌ی تجهیزات صوتی برند سنهایزر است. این شرکت علاوه‌بر میکروفون‌های باکیفیت دارای محصولات متنوعی در حوزه صوت مانند میکروفون یقه ای بیسیم، بی‌سیم و با سیم دستی، هدفون، هدست و سمعک است. 

مقر اصلی سنهایزر، شهر ودمارک کشور آلمان و نزدیک به هانوفر است. از دیگر مجموعه‌های تولیدکننده سیستم‌های صوتی این برند می‌توان به شهر تولامور ایرلند، بورگدورف آلمان و شهر آلبوکرکی در آمریکا اشاره کرد. از محصولات با کیفیت این کشور می‌توان به میکروفن باسیم سنهایزر مدل E835s، میکروفن باسیم مدل E845، میکروفن بیسیم دستی EW500965G3 اشاره کرد. 

 بهترین مارک میکروفون فروشگاه آوازک

شور بکی از  بهترین برندهای تولید کننده میکروفون

یکی دیگر از بهترین برندهای تولید کننده میکروفون دنیا برند شور است که در سال ۱۹۲۵ میلادی در شیکاگو تاسیس شد. این کمپانی در ابتدا یک خرده‌فروش تجهیزات رادیویی بوده که پس‌از سه سال تعداد کارمندان آن به هفتاد و پنج نفر افزایش یافت. این شرکت توانست در مدت‌زمان کوتاهی مشتریان بسیار زیادی در سطح بین‌المللی پیدا کند. 

در سال ۱۹۳۲ کمپانی شور به یکی از چهار تولیدکننده برتر سیستم‌های صوتی در آمریکا تبدیل شد. در این سال‌ها میکروفون‌های موجود بازار بسیار گران‌قیمت بودند اما برند شور با تولید میکروفون‌های باکیفیت بالا و با قیمت مناسب توانست بخش بزرگی از بازار را در دست بگیرد. 

از بهترین محصولات کمپانی شور می‌توان به SM58 و SM57 اشاره کرد. این میکروفون‌ها پس‌ از گذشت سال‌ها هنوز از پرطرفدارترین میکروفون‌های جهان به شمار می‌روند. شور محصولات بسیار متنوعی در حوزه صوت مانند میکروفن بی‌سیم، میکسر صدا، هدفون و … را ساخته که تمامی محصولات آن با کیفیت بالایی تولید می‌شوند. 

از محصولات شور به عنوان یکی از بهترین برندهای تولیدکننده میکروفون می‌توان به میکروفون دینامیک، هدفون، هدست، میکروفون کندانسور، میکروفون بی‌سیم و … اشاره کرد. از محبوب‌ترین میکروفون‌های این برند که در سایت آوازک موجود است و می‌توانید با مراجعه به این سایت آن‌ها را خریداری کنید؛ می‌توان به میکروفون دینامیک شور مدل PGA48، میکروفون باسیم شور مدل shire 565SD، میکروفون بی‌سیم شور مدل GLXD24ESM58 و … اشاره کرد.

برند بیرداینامیک یکی از بهترین برندهای تولید کننده میکروفون

این برند یک کمپانی آلمانی بوده که در سال ۱۹۲۴ تأسیس‌شد. عمده محصولات آن مربوط به انواع میکروفون، انواع هدفون و دیگر تجهیزات صوتی و استودیویی است. محصولات این برند یکی از بهترین تجهیزات صوتی بوده و در صحنه‌های مختلفی مانند بازی‌های المپیک، سخنرانی ملکه الیزابت دوم، جام‌جهانی فوتبال در آلمان، سالن پارلمان آلمان و استیج گروه بیتلز نیز از آن استفاده‌شده است. 

 بهترین میکروفون های بازار

محصولات این برند به دو دسته کلی سیستم‌های صوتی و هدفون تقسیم می‌شوند. این کمپانی محصولات بسیار با کیفیتی تولید کند و بسیاری از محصولات آن با دست ساخت می‌شوند. همچنین مدیران آن توجه بسیاری به خلاقیت و نوآوری داشته و محصولات خود را به‌طور مداوم آزمایش می‌کنند. 

افراد مشهوری مانند آبا و استیو واندر و التون جان همگی از میکروفون‌های برند بیرداینامیک استفاده می‌کردند. ازجمله مهم‌ترین محصولات صوتی این برند می‌توان به میکروفن باسیم مدل M88 TG، میکروفون بیرداینامیک M59 و میکروفن با سیم بیرداینامیک مدل TGV70d اشاره کرد.  

جاسکو 

جاسکو برندی است که سالیان سال در ایران توسط مداحان، فعالین صنعت صوت، مهندسین صدا و خوانندگان استفاده می‌شود. میکروفون جاسکو۲۰۰۰ از معروف‌ترین محصولات برند جاسکو بوده که در ایران نیاز به معرفی ندارد. هرچند که دیگر محصولات این شرکت نیز به دلیل قیمت و کیفیت مناسب از استقبال خوبی برخوردارند. 

میکروفون‌های برند رود 

این شرکت به عنوان یکی از بهترین برندهای تولید کننده میکروفون در شهر سیدنی و در نزدیکی خانه المپیک ۲۰۰۰ سیدنی تأسیس‌شده است. این برند علاوه‌بر دفتر اصلی در سیدنی دارای دفاتری در نیویورک، لس‌آنجلس، هنگ‌کنگ، سئول، شنژن و لندن است.  برند Rode همیشه دقت در تولید و تکنولوژی را به‌عنوان ارزش اصلی خود حفظ کرده ‌است. 

فریدمن بنیان‌گذار و رییس هیئت‌مدیره شرکت رود، در سال ۲۰۱۶ به دلیل فعالیت‌های بشردوستانه در هنر و خدماتش در حوزه صادرات نشان ملی استرالیا را کسب کرد. این برند در حوزه پخش، گردآوری اخبار و حوزه بی‌سیم، فیلم‌سازی، ضبط و اجرای موسیقی به یک گزینه اصلی برای انتخاب میکروفون در سطح جهانی تبدیل شده‌است. 

این برند جوایز متعددی ازجمله جایزه طراحی بین‌المللی استرالیا، جایزه Red dot awards و صادرکننده برتر استرالیا در سال ۲۰۱۳ را کسب کرد. از پرفروش‌ترین محصولات آن در ایران می‌توان به میکروفون استودیویی رود مدل RODE NT-USB اشاره کرد. 

برند زیکو

یکی دیگر از بهترین برندهای تولید کننده میکروفون در دنیا شرکت صوتی زیکو است. این کمپانی بیش‌از چهل سال سابقه تولید محصولات صوتی را داشته و در کره‌جنوبی قرار دارد. این شرکت محصولات لازم برای صدارسانی در گردهمایی‌های چندنفره تا استادیوم‌های بزرگ چند صد هزار نفری را می‌تواند پوشش دهد. 

این برند دارای محصولات متنوعی شامل بلندگو، آمپلی فایر، انواع اسپیکر، سیستم‌های صوتی چندمنظوره و سیستم‌های پیجینگ اشاره کرد. 

رشد و پیشرفت شرکت در زمینه ساخت، فروش و طراحی، آن را به یکی از محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده سیستم صوتی تبدیل کرده‌است. علاوه‌بر کیفیت بالا محصولات، این برند تمامی محصولات خود را سه سال گارانتی کرده و ده سال خدمات پس‌از فروش ارائه می‌کند. 

در کنار کیفیت بالا محصولات شرکت زیکو از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار بوده که تمامی این عوامل باعث محبوبیت روزافزون برند زیکو در بین مشتریان شده ‌است. از محصولات این برند می‌توان به انواع هدمیک، میکروفن با سیم و بی سیم زیکو، میکروفن یقه ای، آمپلی فایر و …اشاره کرد.

سخن پایانی بهترین برندهای تولید کننده میکروفون

هدف از معرفی این برندها آشنایی شما با بهترین برندهای تولید کننده میکروفون بازار بود. با توجه‌به مطالب گفته شده می‌توانید به‌راحتی میکروفن مناسب برای فعالیت‌های خود از بهترین برندهای موجود که دارای کیفیت و قیمت مناسبی هستند انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت آوازک مراجعه کنید.